Een CRM implementatie is de eerste stap die nodig is voor intensief en betrokken klantcontact. Een CRM maakt het mogelijk oprecht en intensief aandacht te geven aan klanten. Daarbij is het CRM de basis voor online- en databasemarketing acties. De keuze en implementatie van een CRM systeem is een intensief traject.
Keuze van een CRM systeem
Elk systeem heeft voor- en nadelen. Een keuze heeft grote impact op bedrijfsprocessen en op de motivatie van medewerkers. Het is belangrijk om deze keuze zorgvuldig te maken. BusinessRelatie heeft ervaring met verschillende leveranciers van CRM systemen.
Implementatie van een CRM systeem
Na de keuze moet het systeem worden geïmplementeerd. Veel CRM leveranciers bieden dit aan. Het kan geen kwaad om iemand namens de organisatie te betrekken met kennis van zaken. Zodat uw leverancier scherp wordt gehouden en het implementatietraject soepel en snel verloopt. Waar nodig en mogelijk begeleiden we namens u het realiseren van de integratie en koppelingen met andere systemen. Doordat wij aan uw leveranciers de juiste vragen kunnen stellen, houden we de implementatie professionals scherp, het project op schema en de kosten in de hand.
Training en begeleiding
Uiteindelijk bepaalt het gebruik van het systeem de effectiviteit. Onafhankelijke training en opleiding helpt uw collega’s om te ontdekken hoe het systeem hun werk ondersteunt.
BusinessRelatie houdt de leverancier scherp
Het kiezen en implementeren van een CRM doet u niet dagelijks. De kennis die u nodig heeft, heeft u meestal niet in huis. Het belang van de leverancier is het verkopen van het pakket en de implementatie uren. U voelt al, daar kan spanning ontstaan. BusinessRelatie heeft de specialisten in huis die u helpen om de juiste vragen te stellen aan uw leverancier. Zo blijft uw project op schema en binnen budget.