Persoonlijk klantcontact is een bijzonder krachtig instrument. Klanten die zich gehoord voelen en aandacht krijgen besteden meer. Persoonlijk klantcontact kan via verschillende media. Waarbij de telefoon misschien wel de meest efficiënte is. Het maakt een rechtstreekse persoonlijke dialoog mogelijk. Daarbij is het medium geschikt om non-verbale communicatie te ervaren. De communicatie is gelaagd en heel bruikbaar voor het verkrijgen van belangrijke aankoopsignalen.
Diepgaand persoonlijk klantcontact per telefoon
Waar vroeger de telefoon werd ingezet als ‘koud’ acquisitiemedium, neemt het tegenwoordig steeds meer de plaats in van een medium dat ingezet wordt voor diepgaander contact en als medium om de zakelijke relatie uit te diepen. In dat proces kan op verschillende plekken in de organisatie informatie worden verzameld over de manier waarop aankoopbeslissingen tot stand komen en wanneer dat gebeurt.
Oplossen van problemen door persoonlijk klantcontact
Klachten en problemen zijn het gevolg van fouten in de organisatie. Dat kan gebeuren en hoeft niet erg te zijn. Het probleem ontstaat als klanten het gevoel hebben dat ze niet worden gehoord. Persoonlijk telefonisch klantcontact kan hier een hoofdrol spelen. Klanten met problemen willen aandacht en gehoord worden.
B2B Telemarketing en relatiebeheer
Sinds 2002 is BusinessRelatie actief op het gebied van B2B Telemarketing en relatiebeheer. Afspraken maken, relaties uitnodigen voor evenementen. Kom effectief en kwalitatief in gesprek met uw potentiële klanten. En ontdek marktinformatie over opdrachtgevers die niet bij u kopen. Wij werken in kleinschalige projecten en alleen met hoog opgeleide medewerkers.